måndag 15 oktober 2007

Med ro

Det verkar som om illamåendet är över för denna gång. Efter att ha levt på hemlagad grönsakssoppa, nyponsoppa, yoghurt och glass så satte jag i mej en middag som kunde vara lagom åt en häst i storlek. Jag har även sovit bättre i natt. Kortisonpreparatet mot illamåendet gör att jag får svårt att sova. Men nu är även medicineringen över för denna gång.

Trots illamående så har jag haft det ganska lugnt och skönt sedan i torsdags. Inga sjukhusbesök på flera dagar. Jag har bara kopplat av och varit hemma med mej själv. Imorgon är det dags igen. Cellprov. Jag skulle ju ha tagit det förra veckan men fick en blödning lagom till besöket så det var bara att ställa in det. Nå väl, det är snabbt gjort. Tar inte många minuter. Sedan ska jag strosa lite på stan hade jag tänkt, gå på biblan och senare på kvällen, träffa några vänner.

Reportaget var i tidningen idag. Det blev bra tycker jag. Hoppas att det kan få några fler att köpa några Rosa Band produkter.

Nu ska jag sätta på en cd och plocka fram ett broderi som jag tänkt börja på länge, men ingen tid har funnits.

Lugn och ro.
Så underbart skönt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

bea;
Min Vän.
Det känns skönt att läsa om Ditt lugn och Din ro i dag.

Med en liten "titt här och en liten titt där", kunde jag få fram tidningsartikeln!
Det var ett bra reportage och jag kände igen Dig av beskrivningen att döma.

Och Du är väldigt vacker på "utsidan" också!

Kram:
Tisa.

Lena sa...

Broderi o cd l�ter bra �ven om jag �r totalt idiot p� allt vad handarbete g�ller. Fick 3a i sl�jd och d� hj�lpte mamma mig....
Kram

Jag Hellen sa...

Jasså du letade upp mej Tisa;=)
Kul!
Kram bea

Jag Hellen sa...

Lena.
Jag är inte heller så duktig, men korstygn är bra. Det kan liksom inte bli fel.
Kram bea

Bågan sa...

Man tänker inte på det först!
... alla sjukhusbesök som det måste bli med canser!
Kramar på dej vännen och sätter mej brevid och broderar lite med! :-)

Kram // Eva

Jag Hellen sa...

Bågan. Det blir massor. Jag ska börja jobba som guide på lasarettet. Jag hittar överallt nu.
Ska vi ha symöte kanske? vore kul.
Kram bea