onsdag 23 januari 2008

En bra dag

Har känt mej piggare idag. Efter frukosten så gick jag ut på en härlig promenad. Orkade gå längre än vad jag har gjort sedan jag fick sista behandlingen.
En gammal bekant bromsade in bredvid mej.
Vi har bott grannar förrut för många år sedan. Vi brukade ta långa promenader på kvällarna efter jobbet.
Tyvärr kom vi i från varandra när jag flyttade härifrån. När jag sedan flyttade tillbaka till byn så blev det aldrig att vi återupptog kontakten igen. Trots att samhället jag bor i är litet har vi aldrig sprungit på varandra.
Man säjer ju att världen är liten, men ibland kan den vara märkligt stor. Hur som helst så bestämde vi för att träffas igen imorgon.
Det ska bli jättekul.

På eftermiddagen ringde en tjej som jag träffade på onkmottagningen sist jag var där. Vi bytte då telefonnummer. Hon har också bröstcancer men har gjort cellgifts och strålbehandlingen färdig. Nu går hon och får antihormonbehandling en gång i månaden.
Kul att hon ringde och vi bestämde att höras igen.
Har städat lite och pysslat lite med annat. Orken räcker inte till hur mycket som helst men jag är ändå glad att jag mår lite bättre. Värken i ryggen har också varit hanterbar.

En vecka kvar till nästa behandling. Känslan inför den är mycket dubbel. Samtidigt som jag vill få den gjord för att komma ännu ett steg längre mot ett avslut, så tar det emot. Men jag vill hoppas och tro att jag inte kommer att må så dåligt den här gången nu när dosen kommer att vara halverad.

Inga kommentarer: